2 des 2018

Elbil lading for beboere i sameiet

Som vedtatt på årsmøtet i 2018 er det opprettet 6 ladepunkter på gjesteparkeringen for lading av elbiler. Det er IKKE tillatt å sette elbiler til lading i garasjehusene eller andre steder i sameiet. Her vil du kunne lese hvordan du registrerer deg for bruk av elbil ladeplasser. All registrering, fakturering og annet administreres av Smartly som er sameiets samarbeidspartner på elbil lading.

INFORMASJON TIL BRUKERE AV SMARTLY ELBIL LADEANLEGG

Skullerudhøgda II Boligsameie

 

Velkommen som Smartly kunde, og gratulerer med din nye ladestasjon for elbil!

Husk at vi er tilgjengelige 24/7, hvis du har spørsmål.

 

For å ta i bruk ladeløsningen, må du først registrere deg som bruker. Informasjonen som du registrerer bruker Smartly for å levere ladetjenesten og hjelpe deg som kunde dersom du har behov for det.

 

Registrering gjør du her:

https://support.smartly.no/support/solutions/articles/7000036176-hvordan-tar-jeg-i-bruk-smartly-sin-ladetjeneste

 

På skjemaet du får opp, må du fylle ut:

  • Fornavn, Etternavn
  • Fødselsdato (dd.mm.åååå)
  • Adresse - gatenavn, postnummer, sted
  • Epost
  • Telefonnummer
  • Nummer på parkeringsplass
  • Navn Boligselskap/Sameie (her skriver du ‘Skullerudhøgda II Boligsameie’)
  • Type lader (her velger du Zaptec)
  • Ladekode (dette er din kode, ikke‘1995’ som i eksemplet nedenfor)

 

Ladekode står klistret på laderen og ser slik ut. Du må skrive ladekoden på alle laderene du skal bruke.

 

Din bruker er ferdig registrert innen 3 virkedager.

Så snart brukeren er opprettet hos oss, vil du motta en epost fra no-reply@smartly.no hvor du må sette ditt eget passord.

 

  • Last ned appen fra App Store eller Google Play og logg deg på denne. Bruker er din e-post adresse som du registrerte deg med.
  • Når registreringen er gjort og bruker er opprettet er du klar til å bruke laderen.
  • Du starter lading med appen.

 

Du kan også bruke en ladebrikke / RFID brikke for å starte lading.  Du finner informasjon her om hvordan den skal registreres:

https://support.smartly.no/support/solutions/articles/7000036189-hvordan-registrerer-jeg-ladebrikker-rfid-brikker-til-min-lader

 

For mer informasjon se vår supportside:

https://support.smartly.no/support/solutions/folders/7000031385

 

Utsatt aktivering av abonnement:

Du kan vente med å aktivere abonnementet ditt til du evt skaffer deg elbil. 

 

Det vil ikke være mulig å bruke laderen din før du har aktivert abonnementet.

Du vil heller ikke få faktura før brukeren er aktivert.

 

Betaling:

Lading/forbruk av strøm blir belastet ditt kredittkort/debetkort. Beløpet blir overført boligselskapet til dekning av strømregningen. Ditt boligselskap har bestemt prisen for kostnader i forbindelse med lading.

 

Fra Smartly får du faktura på kr 99,- pr måned for driftstjenesten, inkludert fri bruk av kundesenter.

 

Fremleie av parkeringsplass og ladestasjon:

Leietager kan følge instruks og registrere seg som bruker. Faktura vil bli sendt leietager. 

 

Spørsmål?

Spørsmål i forbindelse med lading og bruk av ladestasjonen – kontakt vårt kundesenter som har åpent 24/7, på: 

support.smartly.no eller 51 90 80 90